7 Goa - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Johan Dijk - WaarBenJij.nu 7 Goa - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Johan Dijk - WaarBenJij.nu

7 Goa

Door: Johan & Haiko

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Na een tijdje heerlijk niks gedaan te hebben, en uitgerust zijn van het vele reizen willen we toch weer wat doen en ondernemen ipv zoals de bijna standaard dagvulling geworden is cocktails drinken en relaxen op het strand. We krijgen een tip dat er 80km verderop een Goa jungel avontuur te doen is, winkie die er over verteld klinkt razend enthousiast en haalt ons over. We besluiten het hostel te verlaten voor 1 nacht en richting palaloma te rijden samen met Kamiel onze Amsterdamse vriend die we hier ontmoet hebben. Na een lange tijd zoeken op de facebook pagina en zijn website is er geen ontmoeting adres te vinden o.i.d. op een telefoon nr, en een gebied na. Omdat we ons niet zo snel uit het veld laten slaan gaan we gewoon en zien we wel, na aangekomen te zijn hebben we 4 uur gespendeerd de franse organisator te vinden in een klein dorpje wat een mission impossible bleek te zijn. Redelijk verslagen en teleur gesteld gaan we eten en bedenken hoe we de komende dag gaan vullen. Na de bestelling gedaan te hebben ontvangen we een sms terug dat hij in een restaurant was 100 meter verderop en hebben we hem dus eindelijk gevonden en konden we ons inschrijven voor de jungel tour.

De volgende ochtend ontmoeten we elkaar ( wij 3e, nog 5 deelnemers, 1 gids en de fransman) de dag start met het passen van wetsuits met 30 graden wat ons vreemd leek maar uiteraard deden. Na dat iedereen de goede maat had gingen er een deel met de jeep en wij op de motor er achteraan richting de jungel. Dit was een rit van anderhalf uur, waar we stopten langs de weg en onze wet suits aan moesten doen en een stinkende bruine tandpasta op onze enkels en sokken moesten smeren. Al te snel eigenlijk werd duidelijk waarom, de jungel zit echt overvol met Leeds, een soort kleine bloedzuigers die niet pijnlijk zijn maar wel super vies en kruiperig via je schoenen omhoog klimmen en jou dunne enkelhuid zien als een heerlijke lekker nei. Na 25 minuten lopen komen we bij een soort van afgrond waar we veel water tussen door horen klappen met redelijk geweld.

Dit was ook het moment waar duidelijk werd waarom het geen beginners cursus was maar een gevorderde na een soort van half gebrekkige Engelse uitleg met Frans overheersend accent over het abseilen zelf werd je aan een touw vast geknoopt en moest je de waterval inspringen en afdalen naar het eerste plateau. De ervaring van aan de touw hangen waarbij je letterlijk je de touwtjes van je eigen leven in eigen handen hebt terwijl het water langs je omlaag dendert is echt geweldig en adrenaline verhogend soms. Omdat canyoning word gezien als een extreem sport krijg je wel uitleg en word het op echt linkere plekken een keer voorgedaan maar ben je niet extra gezekerd zoals normaal. Na wat kleine sprongetjes en keuzes te krijgen vanaf welke hoge je het water in wil springen kom je op een punt waar het wel een serieuze hoogte had van 10 meter. Een duikplank van 9 / 10 meter is goed te doen alleen wanneer je dit moet doen in een te kleine sleuf tussen 2 rotswanden en de instructeur verteld dat een te kleine sprong of een te grote sprong betekend dat je totally fuckt bent op ze Frans word het wel enig sinds spannender. Tijdens de afdaling werd ook duidelijk waarom we de wetsuite aanmoesten, want het natuurlijk bergwater wat behoorlijk koud is nog. ( zal kijken of ik de compilatie van haiko kan bijvoegen om een beeld te krijgen van de spongen etc.) na de afdaling van zoon 3 uur moeten we nog een wandel toch van een klein uurtje wandelen door de jungel om terug bij de jeep te komen. Tijdens de wandel tocht en de afdaling zijn we verschillende slangen en gigantische spinnen tegen gekomen. 1 slang spotten we later na dat we deze gepasseerd waren in actie, deze was op zijn gamakkie een kikker aan het verorberen. Dit was ook wel gaaf om deze beesten in het wild te zien en helemaal in actie! Uit eindelijk komen we weer aan bij de jeep om daarna terug te keren naar het restaurant waar we met de gehele groep een wel verdiende cocktail drinken en gezellig uit eten gaan en de beste steak gegeten heb die ik in tijden gehad heb.

Omdat het te laat is om terug te rijden besluiten we nog een nachtje in palolem te blijven en de avond door te brengen bij een strand tentje en met ze alle de dag nog eens doornemen. De volgende dag nemen we als ontbijt maar weer zoon goddelijke pepper steak om de dag goed te beginnen! We spenderen de rest van de dag op het strand voordat we terug rijden naar het noorden van Goa. Als we besluiten terug te rijden begint het te regenen en krijgen we het goede nieuws te horen dat het 3 dagen aan zal houden.. beetje het holland gevoel in goa, alleen hebben wij er nog steeds 28 graden bij :)

Verder spenderen we onze dagen weer in het hostel, door de regen heeft het wel iets gezelligs en blijven de meeste bij het hostel hangen omdat naar buiten gaan niet echt een optie is.

• 29 Oktober 2014 - 10:06

Joeri Dassen:

Hoi Johan & Haiko

Mooi verslag weer! Klinkt als een lekker avontuur wat jullie beleefd hebben in de jungle.
    Afdalen aan een touw door een waterval lijkt me een heel avontuur, zeker met al die beesten om je heen.
    De volgende film van Haiko zullen er wel wat shots bij zitten.
    Ik ben heel benieuwd, geniet van jullie mooie trip.

Groet,
    Joeri

• 29 Oktober 2014 - 19:36

Marlon:

Geweldig, wat een avonturen. Was niets voor mij, trouwens, maar ik wens jullie heel veel succes en plezier. Tot het volgende coole verslag en filmpje. Groeten!!

• 31 Oktober 2014 - 19:14

Adri:

Ik pak het eerstvolgende vliegtuig en kom naar jullie toe. Wat een feest! Wat een ervaringen doen jullie op. Geniet, heb plezier en let op elkaar. Grts, Adri