0 Aftrap rond reis Azie / Amsterdam - New Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Johan Dijk - WaarBenJij.nu 0 Aftrap rond reis Azie / Amsterdam - New Dehli - Reisverslag uit New Delhi, India van Johan Dijk - WaarBenJij.nu

0 Aftrap rond reis Azie / Amsterdam - New Dehli

Door: Johan & Haiko

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 September 2014 | India, New Delhi

na de enige tijd van voorbereiden, informeren , plannen en organiseren is het dan zo ver. De start van ons avontuur in Azië gaat beginnen. Op maandag 13 september vliegen we met de inmiddels van naam veranderde vlucht MH17 op kuala lumpoer in Maleise om daar de overstap te maken en door te vliegen naar New Delhi. Deze vluchten waren na omstandigheden van +/- 26 uur reizen totaal goed te doen en confortabel.

Eenmaal aangekomen op new Delhi en de tassen gepakt te hebben word het tijd om richting hotel te gaan. Op het vliegveld wisten ze ons te vertellen dat het niet mogelijk was om met de trein te gaan en we een taxi moesten nemen. Eenmaal buiten worden we gelijk overwalmt door de hitte en de drukte buiten op straat. Tijdens het zoeken naar een Pin automaat worden we aangesproken door een taxi chauffeur die ons wel naar ons hotel wilde brengen na het tonen van een adres wou hij ons voor 300 roepie ( +/- € 3,79) wel na ons hotel brengen. Na een kwartier werd ons ineens verteld dat er 100 Smyle in hotels waren en hij het boekings- formulier moest hebben, omdat we deze niet geprint bij ons hadden en geen internet voor handen is en hij zich van ze beste kant wilde laten zien werden we gebracht naar een India's overheids post waar ze ons zouden helpen. Na 2 telefoontjes met het bericht dat het hotel vol zal, 3x gehoord dat er een festival, het een onveilige buurt was met veel doden iedere week, en we niet naar ons hotel konden en dus een andere moesten boeken daar hebben we redelijk geirrieteerd verteld dat we nu naar ons hotel wilden. dus werden we gedropt bij het trein station vlak bij de main bazzar. Dit was een enorme drukte met veel armoede en veelste vriendelijke mensen en niemand wist te vertellen waar ons hotel was en dat het zeker onveilig was om naar toe te gaan. uit eindelijk hebben we een toektoek schauffeur veelste veel betaald en heeft hij ons bij het hotel afgezet. verwondelijk was dus, hoe goed voorbereid ook dat we genaaid zijn in de eerste 15 minuute dat we India inliepen. Dit zetten gelijk de toon voor geheel new Delhi, iedereen die jou aanspreekt wil iets van je hebben en de gehele stad is niks te beroerd om elkaar hierbij dan te helpen. Eigenlijk was het al wel duidelijk maar les 1 is dus werkelijke : iedereen die tegen je praat wil geld van je hebben.

dag 2.

Na de dag van aankomst vroeg naar bed gegaan te zijn en vandaag met volle energie tegen aan te gaan loopt het vandaag een stuk soepeler. Omdat we niet met onze bagpacks rondlopen ter waarde van hun jaar salaris worden we gelijk een stuk minder aangesproken en werkt het negeren uitstekend. Tijdens het ontbijt kwamen iemand tegen die een half jaar in Nederland op de universiteit in Arnhem gestudeerd heeft, deze gaf ons zowaar gratis nuttige tips en was echt interesseert in wat we gingen doen. Hiermee gaan we vanavond ook wat drinken in een lokale pub.

Verder is er te veel om te omschrijven, omdat de armoede en rijkdom hier langs elkaar leeft geeft dit zeer interessante situaties. waar in een te drukke straat een bmw 7 serie probeert te draaien komen de toektoeks en trek karren vol met graan en wol om hem heen vliegen. De mannen worden op de stoeprand traditioneel geschoren en het stikt van de zwerf dieren. ineens valt ook op dat er voor veel winkels ladders staan, dit bied toegang voor de armste mensen om bij hun '' woning'' ( los gestapelde stenen met 2 lange takken en hierover een bouwzeil gespannen) te kunnen komen. Om een maaltijd te kunnen eten na onze normen moeten we zoon 2km lopen, alles in de buurt is ronduit ranzig en onvertrouwd. Tenzij je zin hebt in iets onbeduidens gebakken in een jaar oud vet en een penetrante omgevings- geur omdat de riool deksel er naast ligt voor het restaurant, en dit gebruiken als afvalbak :) Zeer bizar als je deze leef wijze met onze structuur zekerheid en veiligheid vergelijkt

De laatste 2 dagen in Dehli waren een stuk dragelijker, we beginnen de mensen en hun manieren te begrijpen en hier mee om te gaan. De 3e dag in Delhi hebben we besteed om een motor te gaan zoeken en te kopen, na veel vergelijk en rond vragen hebben we volgens ons bij de eerlijkste deal een motor gekocht voor 20.000 roepies ( €250,- ). Tijdens de onderhandeling en in orde maken van het papier werk kregen we nog Indische specialiteiten te proeven wat heerlijk smaakten maar van de straat kwam en we de volgende dag weer plezier om hadden. Toen het zover was om de straten van India te gaan bereiden op onze in bijna perfecte verkerende motoren leerden we snel omgaan met de wetten van de weg. Om te tonen waar je rijd en gaat inhalen toeter je om de +/- 5 seconde waar je heen wilt moet je ook in 1 rechte weg op afblijven rijden zonder andere ruimten te geven en optijd voorsorteren. Het is een geweldige ervaring opzich al om je te bevinden binnen dit hectische verkeer wat je links en recht voorbij schiet aankijkt alsof we de eerste blanken zijn die op een motor rijden.
Later op de avond hebben we weer contact kunnen leggen met 3 mede bagpackers vanuit Amerika, Australië, en een Spanjaard. Hiermee hebben we de avond doorgebracht en gelachen om elkaars verhalen en ervaringen.

• 16 September 2014 - 00:02

Ellen:

Aardige warming up mannen. Succes verder.

• 18 September 2014 - 14:45

Roy Gerritsen:

Wat een avontuur, nu al. Veel respect voor jullie
    heel veel plezier en doe voorzichtig.

• 18 September 2014 - 21:43

Coby:

Leuke foto's. Is er een wachtlijst voor die eengezinswoningen met uitzicht op de markt? ;-)
    Geweldig zo'n bierkoeler. Proost! Blijf je gezonde verstand gebruiken en wij genieten mee met jullie avontuur. YOLO

• 19 September 2014 - 23:03

Ed & Ed :

Leuk verslag, Johan. Dat ondersteunt goed de foto's!
    N-joy & take care Johan & Haiko!

• 20 September 2014 - 18:38

Kelly:

Hoi lieverd !

Fijn om zo alles op een rijtje nog een keer door te lezen aan het eind van de eerste week ;-)

Zet hem op en geniet ! Voor je het weet zit je weer thuis bij de heks op de bank !!

Kus ons x

• 05 Oktober 2014 - 10:12

Anje:

geweldig, ik zie het voor me en je schrijft erg leuk\\\! Geniet ervan!!